Gruppträning

Välkommen till våra gruppträningar. Upplev glädjen i att träna tillsammans. Ofta är det en extra motivation att ha en inbokad tid att se fram emot och uppleva glädjen att träna tillsammans med hjälp av våra duktiga instruktörer.

Kombinera med expressträning i vår cirkel och konditionsträning på vår övervåning så har du en allsidig och effektiv träning för hela kroppen.

Våra träningar kvällstid:

Måndag 19 – 20: Callanetics mix. Instruktör: Marina

Callanetics med lite inslag av andra former av träning, pilates, stretch och gymnastik för leder (vi plockar russinen ur kakan). Det är ett träningsprogram där små väl avvägda rörelser får musklerna att arbeta mycket effektivt. Det är lämplig träning för att koncentrera träningen till problemområden som rygg, leder och hållning. Samtidigt är träningen effektiv för att minska vikten och forma kroppen på ett kvinnligt sätt (shaping).

Onsdag 19 – 20: Step aerobics och styrka. Instruktör: Marina

Passet börjar med aerobicssteg som kan göras med eller utan stepbräda beroende på träningsnivå och önskemål och fortsätter sedan med styrkeövningar för alla muskelgrupper stående och på matta. Passet avslutas med stretch- och andningsövningar.

Våra träningar dagtid, lämplig för seniorer, nybörjare och andra som vill ha en lättare nivå än våra kvällsträningar.

Tisdag 10 – 10,45: Kondition och styrkepass. Instruktör: Marina

Passet börjar med aerobicssteg och fortsätter sedan med styrkeövningar för alla muskelgrupper stående och på matta. Vi tränar koordination, styrka och kondition.

Onsdag 9 – 10 och 10 – 11: Gemensam cirkelträning. Instruktör: Camilla

Styrkepass där vi använder maskinerna i vår cirkel och lägger till övningar med t ex lösa vikter, gummiband och övningar på matta.

Fredag 10 – 10,45 och 11 – 11,45: Styrkepass. Instruktör: Camilla

Mjuka och långsamma styrkeövningar för hela kroppen, balans- och stretchövningar.

Gruppträning

Boka en gratis provträning